Utrecht Pauper Series - Toernooiverslag 26/10

Pauper Series Utrecht V - A recap.

Bram Deppenbroek//26/10/2019.

Hallo, even een kleine introductie over mijzelf: Ik ben Bram Deppenbroek ik ben 17 jaar oud en een ONTZETTEND fanatiek Pauper speler. Ik hou zelf in mijn eigen geboortestad Enschede ook Pauper en Draft toernooien bij mij thuis. Verder ben ik vaak in het weekend ergens in het land wel Magic aan het spelen en schrijf ik graag artikeltjes over de events bij mij thuis. Dus zie hier een artikel op Untap.nl ik zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden over alles wat er gaande is in de Pauper community !

Ik word wakker en ik kijk op de klok het is 8 uur s’ochtends, weet je waar het tijd voor is ? Ik wel namelijk:

PAUPER :slight_smile:

Ik loop van Utrecht Centraal naar 't Lab en als ik binnen kom stel ik mezelf even netjes voor. Voor het toernooi begint was het al gezellig we waren aan het praten over de recente ban van Arcum’s Astolabe over de aankomende Pauper Series Amsterdam. Toen ik vertelde dat ik uit Enschede naar Utrecht ben gekomen om Pauper te spelen kreeg ik daarop veel positieve reacties bedankt daarvoor, zo blijf ik ook gemotiveerd om ieder weekend weer de trein in te hoppen :smiley:

Oke en nu mijn toernooiverslag:

Ik speel zelf(mono green): https://www.mtggoldfish.com/deck/2427250

Ronde 1 vs Burn:

Game 1:
We begonnen game 1 beide sterk met plays op curve en we begonnen de race. Uiteindelijk verloor hij die race omdat hij de fout maakt om een van me creatures te beschieten met een Rift Bolt hierop reageerde ik weer op met een Vines of Vastwood en hij was zijn tempo kwijt, op naar het sideboard!

Sideboard:

• 3 Vault Skirge erUIT.
  • 2 Feed the Clan erIN.
  • 1 Weather the Storm erIN.

Game 2:
Mijn tegenstander begon sterk met een Lava Spike hierop reageer ik op mijn beurt met een Nettle Sentinel maar die word al snel neer geschoten met een Searing Blaze dit gebeurt hierna nog een keer en het tempo kan ik niet meer bijhouden Burn wint deze game.

Game 3:
Ik begin met een Quirion Ranger en 1 land in mijn hand (Ik weet het risky :pensive: )
Op turn 2 knal ik een Burning-Tree Emissary en een River Boa op de grond en mijn opponent blijft ook op 1 land zitten, met de wind in de rug een overwinning op burn. Eindstand 2-1.

Ronde 2 vs Mono Green Stompy:

Game 1:
Ik speelde de mirror-match tegen hetzelfde archetype deck als ik speelde. We begonnen allebei redelijk goed met wat creatures op het veld te leggen maar het bleek dat degene die als eerst een Savage Swipe kan afvuren vaak de overhand neemt in de mirror. Op naar het sideboard!

Sideboard:

• 3 Quirion Ranger erUIT.
  • 3 Hunger of the Howlpack erUIT.
  • 3 Apostle’s Blessing erIN.
  • 2 Epic Confrontation erIN.
  • 1 Trumpeting Herd erIN.

Game 2:
Ik mulligan naar 5 en mijn tegenstander opent sterk met een turn 1 Quirion Ranger en een turn 2 waar je u tegen kunt zeggen namelijk: Burning-Tree Emissary into Burning-Tree Emissary en dan speelde die nog een 2-drop (vergeten sorry :frowning: ) Ik heb al snel door dat ik deze game niet meer ga winnen, de mulligans waren pijnlijk.

Game 3:
Deze game was het de andere kant op hij mulligant weliswaar naar 6 maar als ik op turn 2 een Burning-Tree Emissary in een andere 2-drop afvuur is dit ook voor mij genoeg. Eindstand is 2-1.

Ronde 3 vs Orzhov Pestilence:

Game 1: Ik opende met een prima start paar creatures hier paar creatures daar. De tegenstander blijkt veel targetted removal te hebben en ik verlies mijn board ik raap een paar pump spells zonder creatures te hebben en mijn tegenstander dropt een Palace Sentinels op het veld. Op naar het sideboard!

Sideboard:

• 3 Vault Skirge erUIT.
  • 3 Silhana Ledgewalker erUIT.
  • 3 Destroy artifact/enchantments spells erIN.

Game 2: Hij heeft meer removal ingeboard en ik zat weer zonder creatures op het veld en een Pestilence tegenover mij. Eindstand 0-2.

Na de game spraken we nog ever over onze sideboard keuzes. Hierin gaf mijn tegenstander terecht aan dat het een domme keuze is om Vault Skirge uit te boarden hij had namelijk veel removal dat zei: “Destroy target nonBLACK creature” en Vault Skirge is een zwart creature. Dankjewel voor de tip !

Ronde 4 vs Tron:

Game 1: Ik had een oke start en hij een slome hij speelde zijn eerste turns een Simic Signet en Expedition Map terwijl ik schade bleef pushen met mijn creatures, ik sluit de game af voordat die zich kan herpakken.

Sideboard:

• 2 River Boa erUIT.
  • 3 Hunger of the Howlpack erUIT.
  • 1 Quirion Ranger erUIT.
  • 1 Rancor erUIT.
  • 1 Skarrgan Pit - Skulk erUIT.
  • 3 Artifact/Enchantment hate erIN.
  • 2 Hidden Spider erIN.

Game 2: Ik had een agressieve opening met een Burning-Tree Emissary into a 2-drop ik had me tegenstander vrij laag voordat hij zijn gain spells kon casten. Ik killde hem net met een Vines of Vastwood voordat hij 10 life kon gainen op zijn volgende beurt :smiley: Eindstand 2-0.

3-1, 2e plek op me eerste Utrecht Pauper Series en 15€ om me treinkaartje te vergoeden klinkt als een prima resultaat :blush:

Gefeliciteerd Joey voor de 1e plek met je Orzhov Pestilence deck.

Ik heb een hoop lol gehad en ik hoop jullie dan ook weer te zien in Amsterdam op 23 November ! Als je vragen hebt over het event of wat dan ook Pauper gerelateerd brand los hieronder in de comments !

Pauper to the People,
Have a nice day :smiley:

Leuk verslag Bram en gefeliciteerd met je 2e plek! Blij dat Astrolabe uit het formaat verdwenen is?
Dat wordt weer een mooie meta op het volgende toernooi in November!

Eigenlijk vind ik het jammer dat Astrolabe weg is, ik had liever Ephemerate weg willen zien gaan want ook Jeskai Ephemerate is nu nog een ding. Ja ik ben benieuwd wat we allemaal tegen gaan komen in Amsterdam :3

©Untap.nl - Untap.nl is unofficial Fan Content permitted under the Fan Content Policy. Not approved/endorsed by Wizards. Portions of the materials used are property of Wizards of the Coast. ©Wizards of the Coast LLC.